Saturday, September 15, 2012

True Friendship~

Assalamualaikum semua.. Semoga sentiasa dibawah rahmatNya selalu..

Malam ni nak kongsi sikit dengan anda semua tentang hubungan dengan kawan. Semua mesti ada kawan baik yang selalu kita kongsi suka duka dan masalah kita. Bagi saya, kawan merupakan orang yang kedua penting selepas keluarga. Misalnya, jika berjauhan dengan keluarga nun di rumah, kawanlah yang menjadi teman setia kita dalam menempuh kehidupan seharian. Dan hubungan yang erat dan ikhlas adalah perhubungan yang diredhai oleh Allah. =)



Erti sahabat yang baik pula bagi saya? Sahabat yang sentiasa berada disisi kita tak kira di masa susah atau senang, sentiasa memberi dorongan dan yang paling penting, dapat menerima segala kelemahan diri kita.



They Are My Besties! =)

Saya bersyukur kerana sepanjang 23 tahun hidup di bumi Allah ini, bermacam-macam jenis kawan telah saya jumpa. Ada yang makan kawan, ada yang suka mengejek /  memandang rendah dan yang paling teruk sekali? Kawan yang hanya datang pada kita bila memerluka sesuatu pertolongan. Dimasa lain dia membisu seribu bahasa seolah - olah tiada apa yang berlaku. Saya terima mereka seadanya, cuma ia mengajar saya untuk lebih berhati-hati dalam memilih SAHABAT yang benar2 baik. Heee~



Apapun, sayangilah sahabat anda sebagaimana anda ingin disayangi oleh orang lain. Terima kasih kerana sudi menerima diri ini seadanya. Sampai berjumpa lagi semua. Selamat Malam. =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...