Sunday, June 19, 2011



ways to promote blog 10 Perkara WAJIB Buat Selepas Tulis Entri Baru!
Salam semua..

Hari ini saya nak kongsikan kan sedikit tips untuk korang semua…Tipnya mudah je.Tak perlukan duit untuk menggunakan tips ini.Tip untuk kali ini bertajuk “10 Langkah WAJIB Buat Selepas Tulis Entri Baru!“.
“Sedangkan bank pun aku boleh rompak,ini kan pulak tips yg tak seberapa ni”…
Hehe.Tips ini originally dari saya kerana saya tulis ini berdasarkan pengalaman dan apa yang saya buat sehari-harian.Eh,banyak pulak tips yang si Faisal ni kongsi.Boleh cuba ni.Tentulah boleh.Saya taklah pandai pun tetapi adalah beberapa tips yang berguna untuk meningkatkan trafik yang boleh dikongsikan disini.
Rasanya korang dah selalu buat perkara-perkara ini selepas korang tulis entri baru tetapi mungkin ada beberapa perkara yang korang tak tahu.
Ikuti 10 Langkah dibawah dan pasti korang dapat meningkatkan lagi trafik blog korang.Insya-Allah.Kalau tak meningkat juga,bagi tahu semua tak saya.Nanti saya kongsikan tips yang lain pulak..hehe
10 LANGKAH MENINGKATKAN TRAFIK BLOG
  1. Ping Entri Baru Di GengBlogger.Com
    -rasanya korang selalu ping kat sini kan?
  2. Ping Entri Baru Di Innit Nuffnang
    -Sini pun korang selalu ping kan?
  3. Share Entri Ke Facebook
    -Facebook?selalu share tak?FB pun membantu utk dptkan visitor taw.
  4. Twitt Entri Ke Twitter
    -Twitter pun boleh jugak.Kalau korang ada ramai follower lagilah bagus dan berkesan
  5. Ping Entri Di Pingler.Com
    -Pernah dengar tak pasal pingler.com ni?tempat ni mmg power nak up trafik.Cubalah.
  6. Submit Entri Ke Digg.Com
    -Pernah dengar Digg.Com??Tak pernah ke?cuba try tengok sekali.
  7. Submit Entri Ke Google Buzz
    -Google Buzz,okey jugak ping kat sini.tetapi keberkesanannya masih tak tahu.
  8. Submit Entri Ke stumbleupon
    -Korang try lah dulu.Nanti korang bagi komen..hehe
  9. Submit Ke reddit
    -Try lah dulu.
  10. Submit Ke Yahoo Buzz
    -Yahoo buzz ni menarik jugak
So macam mana?pernah ping tak entri korang kat semua list tu?belum?korang memang rugi lah.Lepas ini korang try lah ping blog korang kat sini.Insya-Allah trafik korang pasti deBOOM…
Sorry lah sebab saya tak huraikan setiap fungsi dan kegunaan bagi list-list diatas.Ala kalau saya hurai pun bukan korang nak baca pun kan?hehe.Jadi lebih baik saya save masa kerana saya nak kongsikan satu teknik bagaimana nak meletakkan entri korang di first page search engine.
Wah macam terer je saya nikan.Sikit-sikit bagi tips.Cuba korang search keyword ini “Putera Katak” dan “OST Putera Katak”.Pasti korang perasan blog saya berada di First Page Google kan?macam mana saya buat sampai boleh berada di first page search Google tu?Jawapannya Rahsia..hehe..Blog DJ pun berada dibawah blog saya untuk kedua-dua keyword itu..hehe..
Okeylah.Selamat mencuba…

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...